Chatboto tikslų išsikėlimas
Visų pirma, Messenger chatbotas turi turėti aiškų tikslą. Tik tada galima nuspręsti, kokias funkcijas jis turėtų atlikti. Ar Jūs norite pagreitinti klientų aptarnavimo procesą? Tuomet Jums reikės dirbtiniu intelektu paremto chatboto. Ar Jūs norite užmegzti glaudesnį ryšį su vartotojais? Tuomet reikės pasistengti tinkamai segmentuoti vartotojus ir pateikti personalizuotą turinį. Išsikelkite tikslą, tik tada galvokite apie konkrečias funkcijas.
Platformos pasirinkimas
Chatbotą kurti galima dviem būdais: a) rašyti kodą ir viską atlikti rankiniu būdu; b) naudoti jokių programavimo žinių nereikalaujančią platformą, kurioje chatbotą susikurti galima drag-and-drop principu.
Net neabejojame, kad didžioji dalis Jūsų rinksis b variantą, todėl apie šį būdą šiandien ir papasakosime.
Šiuo metu yra daug įvairių platformų kurti chatbotams, tarp kurių populiariausios: ManyChat, Chatfuel, MobileMonkey ir Dialogflow. Pasidomėkite skirtingų platformų galimybėmis, kainos modeliu, perprantamumu ir priimkite sprendimą, kurią norite naudoti.
Šiame pavyzdyje naudosime ManyChat platformą.
Chatboto projektavimas
Prieš pradėdami projektuoti chatbotą, atkreipkite dėmesį į dažniausiai pasitaikančias Messenger chatbot klaidas ir išvenkite jų. Apie tai skaitykite šiame įraše.
Pasisveikinimo žinutė
Ko gero pats pirmas dalykas, kurį turėtumėte padaryti tik užsiregistravę į platformą ir prijungę savo puslapį - paruošti pasisveikinimo žinutę. Tai bus automatizuota žinutė, kurią vartotojas gaus atsidaręs Messenger pokalbį su Jumis. Užtikrinkite, kad ši žinutė bus aiški, informatyvi bei nustatanti aiškius lūkesčius vartotojui. Vartotojas iškart turi būti informuotas, jog su juo bendrauja ne žmogus, o chatbotas.
Pagrindinis meniu
Automation -> Main menu skiltyje galite susikurti meniu, kuris bus atvaizduojamas po Messenger teksto laukeliu. Šiame meniu galite įdėti nukreipimus į iš anksto paruoštus flow (apie kuriuos pakalbėsime šiek tiek vėliau), arba nukreipimus į tam tikrą jūsų svetainės puslapį.
Atsakymas pagal nutylėjimą
Paruoškite atsakymą, kurį vartotojas gaus tuomet, kai Jūsų chatbotas nesupras užklausos. Kad išvengtumėte daugiau nesuprastų užklausų, paskatinkite vartotoją naudoti meniu. Žinutė galėtų skambėti panašiai į šią: "Deja, bet nesupratome Jūsų užklausos. Pabandykite naudoti pagrindinį meniu esantį apačioje".
Raktažodžiai
Automation -> Keywords galite susikurti tam tikrus raktažodžius, kuriuos pastebėjęs chatbotas atliktų tam tikrus veiksmus. Tai gali būti automatizuotas atsakymas, custom field reikšmės pakeitimas, tag pridėjimas/panaikinimas, užprenumeravimas tam tikrai žinučių sekai ir pan. Turėkite omenyje, kad vartotojas gali tą patį žodį panaudoti skirtingais linksniais, su ar be lietuviškų simbolių, sakinio pradžioje, viduryje ar pabaigoje. Užtikrinkite, kad visais įmanomais atvejais chatbotas sureaguos į raktažodį.
Susirašinėjimo eigos (flows)
Pritaikant flow builder įrankį jūs galite projektuoti įvairias susirašinėjimo eigas. Šis įrankis leidžia suplanuoti žinutes, pritaikyti jas skirtingiems vartotojo atsakymams, atlikti tam tikrus norimus veiksmus (custom field reikšmių kitimas, user tags pridėjimas/panaikinimas ir kt.).
Sekos (sequences)
Tai yra atitikmuo email marketinge naudojamoms sekoms. Galite iš anksto paruošti susirašinėjimo eigas, kurias vartotojas, užprenumeruotas sekai, gaus Jūsų parinktais laiko tarpais.
Chatboto testavimas
Net jeigu praleidote ypatingai daug laiko projektuojant chatbot'ą ir atrodo, kad jį padarėte tobulai, labai svarbu jį tinkamai ištestuoti prieš pradedant jį naudoti. Stenkitės išbandyti kiekvieną įmanomą susirašinėjimo eigą bei baigtį.
Į ką svarbu atkreipti dėmesį:
Nenutrūkstama eiga
Atkreipkite dėmesį, ar tam tikrais momentais, botui sulaukus kitokios vartotojo interakcijos, nei tikimasi, eiga nenutrūksta. Pavyzdžiui, naudojant greitojo atsakymo mygtukus (angl. quick-replies), vartotojui ranka įvedus atsakymą, mygtukai dingsta, o atsakymas nėra užfiksuojamas ir eiga nutrūksta.
Veikiančios nuorodos
Įsitikinkite, jog nuorodos, į kurias nukreipia chatbot'as, yra veikiančios. Neveikiančios ar nevedančios ten, kur turėtų, nuorodos nesuteiks Jūsų klientams daug džiaugsmo, o veikiau privers nusivilti.
Kaip Jūsų chatbotas reaguoja į sumišimą?
Kai kurie vartotojai specialiai bandys parašyti ką nors juokingo ar sudėtingo tam, kad patikrintų, ką chatbot'as į tai atsakys. Užtikrinkite, kad botas atsakys net ir į tokias užklausas, iš anksto paruošę bendrinį atsakymą, pvz.: "Atsiprašome, tačiau Jūsų užklausos nesupratome. Gal galite parašyti aiškiau? Tai be abejonės padės išlaikyti gerą vartotojo patirtį.
Srauto į chatbotą vedimas
Srauto vedimui į chatbotą galite naudoti augimo įrankius (angl. growth tools).
Plačiau apie kiekvieną augimo įrankį galite pasiskaityti šiame checklist'e: