fbpx

Kas yra chatbot?

Messenger marketingas
Kodėl Messenger marketingas palieka Email marketingą už nugaros
2019-01-03
Ar man reikalingas Messenger chatbotas?
2019-01-24
messenger chatbotas
  • Chatbot yra programinė įranga, kuri supranta klientų užklausas, pateikia atsakymus ir vykdo tam tikras užduotis.
  • Vartotojai praleidžia daugiau laiko susirašinėjimo aplikacijose negu socialiniuose tinkluose.
  • Facebook Messenger yra populiariausia susirašinėjimų programėlė Lietuvoje.
  • Pagrindiniai chatbotų tipai: 1) paremti automatizacija ir 2) paremti dirbtiniu intelektu.
  • Messenger botai greitai populiarėja ir yra vis dažniau naudojami versle.

Terminas botas reiškia programinę įrangą, kuri automatizuoja tam tikrų užduočių atlikimą.

Pokalbių robotai (angl. chatbots) yra programinė įranga susirašinėjimų automatizavimui, kuri naudoja dirbtinį intelektą.

Chat botai yra suprogramuoti taip, kad suprastų klientų užklausas, pateiktų atsakymus ir įvykdytų tam tikras užduotis. Iš vartotojo perspektyvos, chatbotas yra lengvai prieinamas būdas taupyti laiką. Vietoj to, kad atsisiųsti papildomą programėlę, atlikti skambutį, atlikti paiešką internete ar ieškoti informacijos svetainėje, vartotojui pakanka tiesiog išsiųsti žinutę - t.y. užklausą pateikti lygiai taip pat, kaip yra įpratęs komunikuoti su savo draugais.

Chatbotas ne tik įtraukia vartotojus automatizuotai atsakydamas į jų užklausas ir suteikdamas informaciją, bet ir pateikdamas produktų rekomendacijas bei sutrumpindamas apsipirkimo kelią.

Pasak Gartner atlikto tyrimo, 2020-aisiais net 85% vartotojų interakcijų su verslais įvyks be papildomo žmogaus įsikišimo.

Platforma

Kas yra Messenger chatbot

Verslai žino, kad jie turi būti ten, kur yra jų vartotojai. Įprastai, tai buvo fizinio ar elektroninio pašto dėžutės. Tačiau šiais laikais vieta, kur vartotojai praleidžia daugiausia laiko, yra susirašinėjimo aplikacijos. Net 73% vartotojų renkasi live chat funkciją vietoje skambučio ar elektroninio laiško.

Facebook Messenger yra populiariausia susirašinėjimų programėlė Lietuvoje. Beveik 1.3 milijono lietuvių naudoja Facebook Messenger, o visame pasaulyje yra virš 1.3 milijardo aktyvių vartotojų kiekvieną mėnesį.

Messenger įgalina verslus nauju būdu užmegzti ryšį su jų vartotojais bei potencialiais klientais. Nesvarbu, ar tai būtų prekės ženklo žinomumo didinimas, naujų klientų pritraukimas, pirkimo kelio sutrumpinimas ar klientų aptarnavimas, Messenger chatbotas verslui gali būti esminiu įvairių problemų sprendimu.

Kalbant apie klientų aptarnavimą, svarbu suprasti, kad vartotojų elgsena ir poreikiai kinta. Šiais laikais jie nori gauti atsakymą į savo užklausą greičiausiu įmanomu būdu. Vienas svarbiausių chatbotų pranašumų yra tai, kad jie suteikia trumpiausią įmanomą laiką tarp problemos, ir jos sprendimo pateikimo. Žmonės nėra priversti laukti.

Chatbotai pateikia atsakymus į užklausas realiu laiku, išlaikydami įprastą susirašinėjimo stilistiką. Tai yra labai svarbu, kadangi susirašinėjimo aplikacijose žmonės tikisi "žmogiškos", nerobotiškai skambančios komunikacijos.

Problemų sprendimas

Messenger chatbotų kuriama vertė

Kiekvienas verslas ir jo modelis yra unikalus, tad ir chatbotas gali būti efektyviai pritaikomas įvairių problemų sprendimui. Tinkamai pritaikytas Messenger chatbotas, išspręsdamas įvairias problemas, gali padėti daugeliui verslų pasiekti itin gerų rezultatų.

Sephora pasiekė 11% rezervacijų padidėjimą pritaikę Messenger rezervacijos asistento funkciją. Jie siekė paskatinti daugiau klientų apsilankyti fizinėse parduotuvėse, suteikdami galimybę itin nesunkiai užsirezervuoti laiką individualiai makiažo sesijai.

Viso labo 3 žingsnių procesu, Messenger įgalino vartotojus atlikti rezervaciją. Rezervacijos procesas prasideda vartotojams įvedant norimą miestą, tuomet chatbotas pateikia visų parduotuvių, esančiame tame mieste, sąrašą. Pasirinkus norimą parduotuvės lokaciją, chatbotas pateikia visas galimas datas ir laikus ir leidžia atlikti rezervaciją Messengeryje.

Sephora taip pat pastebi, kad Messenger chatbotas padėjo padidinti ir fizinių parduotuvių pardavimus. Vartotojas, atlikęs rezervaciją per Messenger, parduotuvėje vidutiniškai išleisdavo 50 dolerių.

SnapTravel taip pat pasiekė itin gerų rezultatų pritaikę Messenger chatboto sprendimą. Per vienerius metus chatboto pagalba buvo atlikta viešbučių rezervacijų už daugiau nei 1 milijoną dolerių.

Prieiga prie SnapTravel per Messenger yra kur kas paprastesnė, kadangi nereikia siųstis papildomos aplikacijos. Vartotojai gali tiesiogiai siųsti žinutes SnapTravel, norėdami užsirezervuoti pasirinktą viešbutį. Viskas ką reikia padaryti, tai pateikti pagrindinę informaciją, tokią kaip lokacija, data, biudžetas ir chatbotas akimirksniu pateikia atsakymą su įvairiais pasirinkimais.

Mados imperija Tommy Hilfiger pritaikė itin sėkmingą chatbot verslui sprendimą Fashion Week renginyje Niujorke. Net 87% vartotojų, bent kartą atlikusių interakciją su chatbotu, po kurio laiko grįždavo atgal ir vėl pradėdavo susirašinėjimą. Iš viso buvo išsiųsta ir gauta daugiau nei 60 tūkst. žinučių, o kompanija pažymėjo, kad vartotojai atėję iš Messenger išleisdavo vidutiniškai 3.5 karto daugiau, nei atėję iš bet kurio kito digital kanalo.

Chatbots tipai

Pagrindiniai chatbotų skirtumai

Yra dvi pagrindinės technologijos, pritaikomos kuriant chatbotus:

  1. Pokalbio automatizacija
  2. Dirbtinis intelektas

Pokalbio automatizacijos technologiją naudojantys chatbotai turi iš anksto paruoštų atsakymų duomenų bazę ir veikia atrinkdami tinkamiausią pagal vartotojo užklausą. Tokio tipo chatbotai negali patys mokytis ar įtraukti naujų atsakymų. Vietoj to, jie parenka atsakymą tik iš duomenų bazės.

Dirbtiniu intelektu ar kompiuterio mokymusi (angl. machine-learning) paremti chatbotai yra sudėtingiau išvystomi, tačiau jie geba apdoroti kur kas daugiau skirtingų užklausų. Tokio tipo chatbotas geba atsakyti į sudėtingesnes užklausas, atsakymus suformuluodamas pats. Sulaukdamas vis daugiau užklausų jis pats mokosi ir nuolat tobulėja.

Pritaikymas

Koks yra geras ir blogas chatbotai

blogas chatbotas versluigeras chatbotas verslui

Messenger botai tampa vis labiau populiarūs ir dažniau naudojami, o vis daugiau verslų bando juos pasidaryti savarankiškai. Būtent todėl, galima kur kas dažniau pastebėti prastus jų įgyvendinimo pavyzdžius, nei gerus.

Visų pirma, neretai chatbot yra kuriamas visiškai be tikslo. Sekdami naujausias tendencijas, kai kurie verslai priima sprendimą naudoti chatbotą tik todėl, kad taip daro visi aplinkui. Dažnu atveju toks chatbotas verslui neatlieka jokios aiškios funkcijos, o vietoje to, kad vartotojui kurtų teigiamą patirtį, jį tik dar labiau glumina ar erzina.

Kita dažnai pasitaikanti problema yra netinkamai arba ne iki galo atliktas techninis chatboto įgyvendinimas. Toks chat botas yra lyg automobilis be kuro, į kurį gali atsisėsti, tačiau niekur negali nuvažiuoti. Taip pat ir su chatbotu, kuris gali vartotojui pateikti vieną ar kitą atsakymą, tačiau visiškai neskatina vartotojų įsitraukimo ir nesuteikia progos tęsti pokalbio po atsakymo pateikimo.

Na ir svarbiausia, dažnas chatbotas neišnaudoja vieno svarbiausių jų pritaikymo aspektų - turinio personalizavimo. Būtent chatbotai suteikia galimybę itin smulkiai segmentuoti savo vartotojus ir pritaikyti jiems aktualų turinį - atlikti tai, ko taip smulkiai negalima tinklapyje ar elektroniniame pašte.

Tinkamai išvystytas chatbotas ne tik turi aiškų tikslą, atlieka reikiamas funkcijas tam tikslui pasiekti, skatina vartotojų įsitraukimą, bet ir atneša realių, apčiuopiamų rezultatų.

Nežinai, ar tavo verslui reikalingas Messenger chatbotas? Atsakymus į šį klausimą rasi šiame įraše.


Norite sužinoti daugiau apie Messenger chatbotus?


Domina paslaugos verslui?


Užpildykite nemokamos konsultacijos formą ir per 15min išsiaiškinsime ar galime padėti Jūsų verslui augti!

Nemokama Konsultacija

Sutinku, kad mano duomenys būtų naudojami kontaktavimo tikslais.


Top