- Viena iš pagrindinių klaidų yra strategijos trūkumas. Be jos, Jūsų chatbotas neatliks aiškios funkcijos ir neatneš nei Jums, nei Jūsų klientams didelės naudos.
- Neinformuoti vartotojo apie tai, jog jis bendrauja su chatbotu yra grubi klaida, galinti smarkiai pabloginti vartotojo patirtį.
- Reikia vengti nutrūkstančios susirašinėjimo eigos. Chatbotas turi reaguoti į betkokio tipo vartotojo interakciją.
- Neįdomiai skambantis, neįtraukiantis chatbotas nebus geras pašnekovas - vartotojai nebus skatinami tolesnei interakcijai.
- Vartotojai nori taupyti laiką, tad dažnu atveju svarbu duoti Jiems galimybę atsakymo laiką maksimaliai sutrumpinti išnaudojant greitojo atsakymo mygtukus.
- Per dideli teksto blokai vartotoją atbaido, o per staigus informacijos srautas dažnai sąlygoja pokalbio palikimą.
- Chatbotas, negebantis atsakyti į netikėtas užklausas, pateikiantis neteisingą informaciją yra tiesus kelias į ryšio su vartotoju griovimą.
- Sudėtingas prenumeratos atšaukimo procesas ne tik blogina vartotojo patirtį, bet ir kuria riziką, jog Jūsų puslapis bus užblokuotas.
- Netobulinamas bei neoptimizuojamas chatbotas yra chatbotų potencialo neišnaudojimas.
- Per daug spamo gali ne tik sumažinti atidarymo bei paspaudimo rodiklius, bet ir sugriauti gerą Jūsų ryšį su vartotoju.
no-repeat;left top;;
auto
Kai verslai, turėdami itin didelius lūkesčius, nusprendžia chatbotus kurti savarankiškai, jie neretai susiduria su atvirkštiniu rezultatu - vartotojai lieka nepatenkinti. Kuriama prasta vartotojo patirtis susirašinėjant, chatboto neišpildymas, negebėjimas susidoroti su įprastomis užklausomis ne tik, kad nepadeda Jūsų vartotojams, bet ir mažina jų pasitenkinimą, silpniną ryšį su Jūsų verslu.
Išskyrėme 10 pagrindinių klaidų, kurias daro savarankiškai Messenger chatbotus projektuojantys verslai.
Dažniausiai pasitaikančios
Mesenger chatbot klaidos
-
Strategijos trūkumas
Ką jūs norite pasiekti su savo chatbotu? Ar norite padidinti pardavimus?
Automatizuoti klientų aptarnavimą? Ar chatbotą susikūrėte tiesiog sekdami trend'us ir nelabai nutuokiate, kokiu tikslu jį turite?
Aiškaus tikslo turėjimas padės sukurti daugiau vertės savo vartotojams, leis kurti gerą vartotojo patirtį ir efektyviai pritaikyti įvairias chatboto funkcijas bei galimybes.
-
Netinkamas vartotojų informavimas ir prastas lūkesčių suformavimas
Tam, kad užtikrinti gerą vartotojo patirtį, privalu vartotoją informuoti, kad jis bendrauja su chatbotu ir pristatyti, ko jis gali tikėtis.
Susirašinėjimo pradžioje leiskite chatbotui prisistatyti ir supažindinti vartotoją su atliekamomis funkcijomis. Suteikdami vartotojui aiškią informaciją, kaip reikia komunikuoti su chatbotu, Jūs padėsite jam efektyviau tai daryti.
Pristatinėdami chatbotą, atkreipkite dėmesį į pasisveikinimo žinutę. Pirmoji žinutė sudarys pirmąjį įspūdi vartotojui, ir nulems tai, ar jis norės tęsti susirašinėjimą.
-
Nutrūkstanti susirašinėjimo eiga
Kai vartotoją paskatinate atlikti tam tikrą interakciją, užtikrinkite, kad botas sureaguos į interakciją net jei ji atlikta kitu būdu. Pavyzdžiui, jei pateikėte greitojo atsakymo mygtuką, į interakciją turi būt sureaguojama ir kai vartotojas atsakyma parašo ir išsiunčia rankiniu būdu.

Nepalikite vartotojų užstrigusių susirašinėjimo eigoje, kai chatbotas, gavęs kitokį atsakymą, nei tikėtasi, nieko nebeatsako.
-
Neįdomiai skambantis, neįtraukiantis chatbotas
Charakteris suteikia Jūsų chatbotui autentiškumo, gyvumo ir skatina vartotojų įsitraukimą. Kai chatbotas yra įdomiai personifikuotas, vartotojus įtraukia jo susirašinėjimo stilius ir jie pokalbyje praleidžia daugiau laiko. Šiltai bei maloniai bendraujantis chatbotas suteikia varotojams kur kas geresnį jausmą susirašinėjant su juo.
Kad sukurti unikalų charakterį savo chatbotui, atsakykite sau į šiuos klausimus:
Kuo būtų Jūsų prekės ženklas, jei tai būtų fikcinis veikėjas? Ar tai būtų gyvūnas, o galbūt žmogus? Robotas? Ar tai būtų vyriškos, moteriškos, ar neutralios lyties? Koks būtų jo bendravimo tonas bei stilius?
Atsakymai į šiuos klausimus padės Jums išvystyti chatboto charakterį ir padaryti jį priimtiniausią Jūsų vartotojui.
-
Mygtukų neišnaudojimas
Vienas iš pagrindinių elementų, smarkiai prisidedančių prie vartotojo patirties gerinimo, yra mygtukai. Jie leidžia vartotojui atsakyti kur kas greičiau, nei įvedant tekstą ranka. Šiais laikais vartotojams reikia patogumo ir greičio, o naudodami greitojo atsakymo mygtukus, jie būtent tai ir gauna.
Mygtukai taip pat yra puikus būdas įvesti vartotoją į kontekstą ir padėti jam suprasti, kokio atsakymo iš jo tikimasi.
Chatbotų analitikos platforma Dashbot nustatė, kad žmonės daugiau laiko praleidžia susirašinėdami su chatbotais, kuriuose yra ir greitųjų atsakymų mygtukai, nei su tais, kuriems atsakyti reikia įrašant atsakymą ranka.
-
Per dideli teksto blokai
Niekada nesiųskite labai ilgų teksto blokų Messengeryje. Jie ne tik yra sunkiai perskaitomi, bet gali vartotoją atbaidyti dėl didelio kiekio informacijos. Informaciją reikia pateikti kuo interaktyviau, ilgą tekstą skelti į kelias atskiras žinutes, įterpi vizualų ir, žinoma, leisti vartotojui kuo daugiau įsitraukti.
-
Pasimetantis chatbotas
Chatbotai turi būti projektuojami taip, kad sugebėtų susidoroti su nesusipratimu betkuriame susirašinėjimo žingsnyje. Tai reiškia, kad turi būti nustatoma žinutė pagal nutylėjimą, kuri būtų išsiunčiama nesusipratimo atveju. Tai padėtų vartotojui tęsti susirašinėjimo eigą nepradedant jos vėl nuo pradžių.

Jeigu chatbotas pastebi daug raktažodžių, galinčių iššaukti skirtingus atsakymus, visų pirma jis turėtų užduoti papildomą klausimą tam, kad išsiaiškintų kokio atsakymo vartotojas iš tiesų tikisi. Tai puikus būdas išvengti nesusipratimų ir užtikrinti, kad chatboto pateikiami atsakymai yra tikslūs.
Svarbu stebėti bei analizuoti duomenis ir vis mažinti neteisingų atsakymų į užklausas tikimybę.
-
Per sudėtingas prenumeratos atšaukimo procesas

Tam, kad užtikrinti gerą vartotojo patirtį, svarbu leisti jam, esant poreikiui, nesunkiai palikti prenumeratorių sąrašą. Jeigu tokios galimybės nesuteiksite, vartotojas gali jus report'inti Facebookui ir gali kilti grėsmė būti užblokuotiems.
-
Netobulinamas ir neoptimizuojamas chatbotas
Net jeigu ir praleidote daug laiko testuodami chatbotą prieš jį paleisdami į viešumą, skirkite laiko duomenų analizavimui. Stebėkite, kaip chatbotas susidoroja su įvairiomis užklausomis, kuriame susirašinėjimo eigos žingsnyje vartotojai atkrenta ir pagal tai chatbotą optimizuokite. Orientuokitės į geros vartotojo patirties kūrimą ir vartotojai tikrai įsitrauks į susirašinėjimą su Jūsų chatbotu.
-
Per daug spamo
Susirašinėjimo aplikacijos yra vienas iš asmeniškiausių komunikacijos kanalų. Jį žmonės naudoja bendravimui su draugais bei artimais žmonėmis.
Tai ne tik reiškia tai, kad turi būti palaikomas susirašinėjimo platformoms būdingas stilius, bet ir tai, kad vartotojai nėra pratę gauti reklaminių žinučių. Galimybę pasiekti vartotojus šiuo kanalu naudokite labai atsargiai ir saikingai - kuo daugiau spam'o siųsite, tuo mažesni bus atidarymo ir paspaudimo rodikliai.
Gera vartotojo patirtis
Pagrindinis Messenger chatbot tikslas
Siekite vengti šių klaidų projektuodami chatbotus. Esminis dalykas, į ką svarbu atkreipti dėmesį - gera vartotojo patirtis. Jeigu abejojate, ar sugebėsite tai užtikrinti, prieš kurdami chatbotą gerai pasvarstykite, ar savarankiškai kurtas chatbotas iš tikro atneš Jums vertės, ar vis tik gali situaciją pabloginti. To išvengti gali padėti profesionali Messenger chatbot marketingo agentūra.
no-repeat;left top;;
auto
30
default
Norite sužinoti daugiau apie Messenger chatbotus?
[divider height="10px"]
Domina paslaugos verslui?
[divider height="10px"]
Užpildykite nemokamos konsultacijos formą ir per 15min išsiaiškinsime ar galime padėti Jūsų verslui augti!
no-repeat;left top;;
auto
Nemokama Konsultacija
no-repeat;left top;;
auto
0px
50
default