fbpx

Kodėl Messenger marketingas palieka Email marketingą už nugaros

Lojalumo programa messengeryje
Lojalumo programa Messengeryje: užmirškite įprastas lojalumo korteles
2018-12-31
messenger chatbotas
Kas yra chatbot?
2019-01-23
Messenger marketingas

Messenger chatbotų marketingo populiarumas sparčiai auga. Vieni jau spėjo prisitaikyti prie šio naujo marketingo kanalo, kol kiti vis dar skėsčioja rankomis, nežinodami, kaip šį kanalą galėtų realizuoti.

Chatbotai jau įrodė savo efektyvumą marketingui ir pardavimams, atnešdami apčiuopiamų rezultatų, o šiuo metu jau yra daugiau kaip 300,000 aktyvių chatbotų Messenger platformoje.

Daugelis šį komunikacijos kanalą lygina su elektroniniu paštu. Kaikurie netgi svarsto, ar šis kanalas galėtų visiškai pakeisti Email marketingą. Tačiau kaip yra iš tikrųjų?

5 Messenger marketingo ir Email marketingo skirtumai

  1. Atidarymo bei paspaudimo rodikliai
  2. Vienas iš didžiausią įspūdį paliekančių Messenger marketingo išskirtinumų yra neįtikėtinai aukšti atidarymo bei paspaudimo rodikliai (open-rate ir CTR), lenkiantys email rodiklius net kelis kartus.

    atidarymo bei paspaudimo rodikliai

    Elektroninio pašto laiškų vidutinis atidarymo rodiklis yra 20 - 25%, o Messenger siekia net 90 - 95%.

    Messenger žinučių vidutinis CTR yra 30%, kai elektroninio pašto paspaudimo rodiklis, esant labai geriems rezultatams, siekia vos 4%.

    Ko gero viena iš priežasčių, kodėl Messenger CTR yra kur kas aukštesnis, yra tai, jog jie prisitaiko prie vartotojo poreikių ir pateikia personalizuotą patirtį. Turėdami prieigą prie apie vartotoją Messenger pokalbio su chatbotu metu surinktų duomenų, verslai gali šiuo kanalu pateikti ypatingai personalizuota turinį kiekvienam vartotojui.

    1998 metais elektroninio pašto laiško atidarymo rodiklis taip pat buvo apie 90%. Tai reiškia, jog Messenger rodiklis irgi neišliks visad toks aukštas. Taigi, dabar, kol rodikliai vis dar yra aukšti, puiki proga pritaikyti Messenger marketingą savo verslui.

  3. Opt-in
  4. Messenger atveria galimybę tapti prenumeratoriumi kur kas paprasčiau, nei užsiprenumeruoti Email naujienlaiškį.

    Norint tapti prenumeratoriumi elektroniniame pašte, reikia užpildyti formą, nurodyti savo elektroninį paštą, o neretu atveju ir patvirtinti savo prenumeratą atidarant nuorodą esančią atsiųstame laiške.

    prenumerata

    Messenger atveju yra įvairių augimo įrankių (angl. growth tools), kurių pagalba vartotojas gali patekti į pokalbį ir automatiškai tapti prenumeratoriumi. Tai reiškia, kad prenumerata Messengeryje turi mažiau žingsnių ir yra kur kas paprastesnė, greitesnė.

  5. Komunikacijos būdas
  6. Komunikacija elektroniniu paštu vyksta viena kryptimi: siunčiamas laiškas prenumeratoriui, nereikalaujantis atsakymo į jį.

    Komunikuodami su chatbotais Messengeryje, prenumeratoriai turi galimybę įsitraukti ir šitaip nulemti susirašinėjimo eigą. Kiekvienas vartotojo atsakymas gali iššaukti vis kitokią tolimesnę gaunamą žinutę.

    Šiais laikais žmonės nori būtent tokio lygio personalizuotos patirties, kuomet įmonė komunikuoja ne žmogui, bet su žmogumi. Kai bendraujama akis į akį, sukuriamas kur kas glaudesnis ryšys bei didesnis pasitikėjimas.

  7. Komunikacijos turinys
  8. Elektroniname pašte žmonės yra įpratę siųsti ir gauti daug informacijos viename laiške.

    Messengeryje, kur žmonės komunikuoja su draugais, žinutės yra trumpos ir paprastos. Tai taip pat reiškia ir tai, kad pokalbis nesibaigia po vienos žinutės, tačiau tęsiasi inicijuojamas abiejų pusių. Turinys yra pateikiamas palaipsniui, priešingai nei elektroniniu paštu.

    Būtent todėl reikėtų vengti ilgų žinučių komunikuojant su Messenger chatbot, o vietoj to, kurti galimybes vartotojui įsitraukti ir taip formuoti tolimesnę pokalbio eigą.

  9. Naujumas
  10. Sunku būtų rasti verslą, kuris nebūtų išbandęs Email marketingo. Tai yra įprastu tapęs komunikacijos/marketingo internete kanalas.

    Tačiau bėda yra tai, kad Jūsų laiškas vartotojui tikriausiai yra vienas iš daugelio kitų laiškų, kuriuos jis gauna, tačiau atidaro toli gražu ne visus, ir ne visada.

    Kita didelė problema yra tai, kad laiškai labai dažnai atsiduria reklamų (gmail atveju) ar šlamšto skiltyje.

    šlamšto skiltis

    Messenger marketingas yra naujas marketingo kanalas, kurį šiuo metu naudoja nedaug verslų, o jei ir naudoja - profesionaliai tai daro tik vienetai.

    Tai reiškia, kad naudojant Messenger kaip marketingo kanalą, Jums nereikia dėl vartotojų dėmesio konkuruoti su kitais verslais, tarp kurių Jūsų laiškas atsidurtų elektroniniame pašte.

    Nepaisant to, tai dar nereiškia, kad Email marketingas yra miręs. Tai vis dar yra veikiantis marketingo kanalas, tačiau dėl per didelio jo populiarumo, jis kasmet tampa vis mažiau efektyvus.

Messenger marketingas ar Email marketingas?

Nėra vieno teisingo atsakymo, kuris marketingo kanalas Jums tinka. Tai priklauso tiek nuo Jūsų verslo tipo, tiek nuo tikslinės auditorijos.

Messenger marketingas yra pakankamai naujas, tačiau didelį potencialą turintis kanalas, todėl jo pritaikymą turėtų apsvarstyti kiekvienas verslas. Nepaisant to, ar tai būtų personalizuotos produktų rekomendacijos, įsitraukimo skatinimas, reklaminių pasiūlymų siuntimas ar neužbaigto pirkimo krepšelio susigrąžinimas, Messenger chatbotai užtikrina, kad Jūsų žinutė bus išsiųsta ir perskaityta.

Chatbot Checklist

Gauk patarimus efektyviam chatbot'o funkcionavimui užtikrinti

Top